A Social CRM Research Center e.V. (SCRC) egy non-profit szervezet, amelyet 2014-ben alapítottak, és székhelye Lipcsében, Németországban található.
Röviden összefoglalva a szervezet tevékenységi körébe tartoznak a Customer Relationship Management (CRM) űrlapok az adatvédelmi és intelligens felügyeleti rendszerek az energiaközösségek számára. A nemzeti és nemzetközi kutatási projektekben az SCRC az innovatív technológiákat kombinálja a CRM-mel. Ennek eredményeként az intézet platformot hoz létre kutatók, cégek, rendszerszolgáltatók és diákok számára. A cél az interdiszciplináris tudás fejlesztése és oktatása, valamint a gyakorlatba való átültetés. Ez a gyakorlatban vagy egy demonstrációs laboratórium működtetésével történik, ahol az üzleti folyamatokat modellezik, vizualizálják és tesztelik a legújabb technológiákkal. Az intelligens energiagazdálkodási rendszerek területén az intézet szoftvermodulokat fejleszt és üzemeltet a megújuló energia ökoszisztémák kezeléséhez és bevonásához. Ezenkívül az SCRC tanácsot ad az érdeklődő vállalatoknak az innovatív projektek korai szakaszában, és koncepciókat alakít ki az együttműködéshez a munkatársak számára.